WereldOuders onderdeel van campagne over bespreekbaar maken van nalaten aan goed doel | WereldOuders

WereldOuders onderdeel van campagne over bespreekbaar maken van nalaten aan goed doel

Maandag 20 november zijn 89 samenwerkende goede doelen, waaronder WereldOuders, een voorlichtingscampagne gestart genaamd ‘Toegift.nl’. De campagne is gericht op het bespreekbaar maken van het onderwerp ‘nalaten aan het goede doel’ en heeft als doel om mensen bewust te maken van deze mogelijkheid en te inspireren om het gesprek hierover met hun naasten aan te gaan.

De kern van de campagne is dat veel mensen, jong en oud, zich weleens inzetten voor een goed doel. Dit kan eenmalig of levenslang. Bij leven of daarna door het doen van een ‘toegift’ aan iets wat iemand bij leven al belangrijk vond. Onderzoek toont hierbij aan dat het aantal mensen dat overweegt om na te laten aan een goed doel, groeit. Veel mensen hebben het nalaten alleen nog niet geregeld. Met deze campagne willen we mensen inspireren om hun ‘Toegift’ bespreekbaar te maken. 

De campagne is een initiatief van 89 erkende, goede doelen die werken aan maatschappelijke doelen op het gebied van gezondheid, internationale samenwerking, milieu, welzijn, cultuur en dierenbelangen in binnen- en buitenland. Alle deelnemers zijn erkende goede doelen. Dat betekent dat ze aan strenge kwaliteitseisen voldoen en zich laten controleren door de toezichthouder van goede doelen.

De campagne zal meerdere jaren gaan duren, te beginnen met een o.a. een televisiecommercial en online communicatie, onder andere via de website www.toegift.nl. Hier kunnen later nog kanalen bijkomen. Wij van WereldOuders zullen u blijven informeren over de campagne.

Kijk hier voor meer informatie over schenken en nalaten aan WereldOuders.




Bron: Goede Doelen Nederland

 

FacebookTwitterEmail

Nuestros Pequeños HermanosPartner van Nuestros
Pequeños Hermanos (NPH)

Back to top