Creatieve workshop Nellie Markus
Lees verder
De laatste jaren richt WereldOuders zich steeds meer op familie re-integratie en gezinsondersteuning. Ontwikkelingen en onderzoeken binnen de internationale ontwikkelingssamenwerking laten duidelijk zien dat kinderen het allerbeste kunnen opgroeien bij hun eigen familie. We hebben gezien dat re-integratie zorgt voor stabiliteit en dat zich kansen ontwikkelen voor het hele gezin. Het zorgt voor een betere basis en toekomst voor de kinderen. We willen de komende jaren als organisatie meer kinderen in families gaan ondersteunen dan hen opvangen in ons kinderhuis. Hierdoor vergroten we onze impact. We helpen niet alleen de kinderen, maar ook familieleden zoals vaders en moeders, ooms en tantes, opa’s en oma’s. Als het écht niet lukt om een kind weer te laten re-integreren, dan zal WereldOuders het kind uiteraard liefdevol opvangen tot het op zijn/haar eigen benen kan staan. Dit alles doen wij niet alleen, maar dit doen wij samen. Samen met onze partnerorganisatie, professionals, vrijwilligers, families in Latijns-Amerika en samen met iedereen die ons steunt in Nederland.
Deze ontwikkeling heeft ons doen besluiten onze positionering verder aan te scherpen. Ons doel is meer mensen onderdeel laten zijn van onze missie. Dit doen we door activiteiten en producten te ontwikkelen waar we beide werelden verbinden, maar ook door verhalen te delen die raken, inspireren en door onze impact te laten zien. Met een frisse nieuwe huisstijl én website is WereldOuders klaar voor deze nieuwe koers. Het nieuwe logo bestaat uit twee harten, met elkaar in verbinding. Deze symboliseren liefde en saamhorigheid, een van de belangrijkste kernwaarden van WereldOuders. Samen zorgdragen voor een kind, waarbij ook de ‘gever’ onderdeel is van de oplossing. Samen zetten we kwetsbare gezinnen weer op de rit en zorgen we ervoor dat kinderen in een veilige omgeving opgroeien. Samen doorbreken we de cirkel van armoede en isolement.
Dit alles doen wij niet alleen, maar dit doen wij samen. Samen met onze partnerorganisatie, professionals, vrijwilligers, families in Latijns-Amerika en samen met iedereen die ons steunt in Nederland.
Om een nieuwe huisstijl te implementeren en een website te lanceren zijn investeringen vereist. Met trots kunnen we laten weten dat alle betrokken bureaus en partijen hun diensten (gedeeltelijk) gesponsord of tegen een flinke korting aan ons hebben aangeboden. Hiervoor zijn wij reclamebureau epidemie en web bureau Stuurlui zeer dankbaar!